Tulpen uit Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Stienke Jager - WaarBenJij.nu Tulpen uit Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Stienke Jager - WaarBenJij.nu

Tulpen uit Istanbul

Door: Stienke

Blijf op de hoogte en volg Stienke

23 April 2012 | Turkije, Istanbul

Het lijkt hier de Keukenhof wel, zoveel tulpen staan er op dit moment in bloei in Istanbul! Ze trekken hordes fotograferende mensen aan en wij doen vrolijk mee. De stad lag er vandaag sowieso wel fotogeniek bij: strakblauwe lucht, allemaal bloesems in de bomen en dan al die tulpen en viooltjes...

We zijn zeer toeristisch bezig geweest: Tokapi paleis en de Blauwe Moskee bezocht. Shoppen in de Grote Bazaar: souvenirs gekocht na afdingen... De oudste wordt regelmatig over haar blonde bolletje geaaid en daar blijft ze vrolijk bij lachen. Simit ( sesambroodje) gegeten. Ayran (zoute Turkse karnemelk) gedronken. Morgen meer.

• 24 April 2012 - 07:07

Rien:

Dag Stienke en Marrit,
    Op dit moment is hier in Dordrecht ook een strak blauwe lucht. Maar.. die wordt regelmatig afgewisseld met een fikse regenbui.
    Je schrijft: "De oudste wordt regelmatig over haar bolletje geaaid en daar blijft ze vrolijk bij lachen".
    Van jullie tweeen is Stienke de oudste. Ik kan me haast niet voorstellen dat Stienke toestaat dat zij regelmatig over haar bolletje wordt geaaid.

Groeten
    Rien

• 24 April 2012 - 12:20

Stienke:

Hallo Rien, ik bedoelde natuurlijk de oudste DOCHTER... Ik ben ook veel te lang voor de gemiddelde Turk om over mijn bolletje te aaien...

Groeten, Stienke