Koninginnedag en Dag van de arbeid - Reisverslag uit Kızkalesi, Turkije van Stienke Jager - WaarBenJij.nu Koninginnedag en Dag van de arbeid - Reisverslag uit Kızkalesi, Turkije van Stienke Jager - WaarBenJij.nu

Koninginnedag en Dag van de arbeid

Door: Stienke

Blijf op de hoogte en volg Stienke

01 Mei 2012 | Turkije, Kızkalesi

Koninginnedag 2012: lekker gewandeld door de duivenvallei van uchisar naar goreme. Gelukkig voor ons is het half bewolkt, zodat de temperatuur onde de 25 graden blijft. Tijdens een pauze lekker een stroopwafel gegeten (gekocht bij de plaatselijke supermarkt). Na ruim 2 uur wandelen komen we aan in goreme, waar we een aantal in het oranje geklede landgenoten zien lopen. Toch nog een beetje een Koninginnedag gevoel...

Dag van de arbeid 2012 : om kwart voor negen stappen we in de bus die ons van Cappadocie naar de kust gaat brengen. We moetn een aantal keer overstappen. Om kwart voor vier zijn we uiteindelijk ter plekke (in kizkalesi) tijdens de busrit zien we op onze tv'tjes dat er demonstraties en ook relletjes zijn in Istanbul en Ankara. Verder krijgen we niets mee van de 1 mei viering...

Na de busrit zijn we helemaal gaar ( het is hier 31 graden) en snakken naar verkoeling. Dat lukt uiteindelijk met een Fanta en pootjebaden in zee!

• 02 Mei 2012 - 07:48

Rien:

Leuk dat je in Goreme toch nog iets merkt van Koninginnedag.
    Op Koninginnedag scheen het oranjezonnetje volop. Het was een stralende dag met een zeer aangename temperatuur (zo tegen de 20 graden).
    's Morgens hebben we beneden, op het terras voor de flat, koffie gedronken. Tussendoor zijn we naar een tuincentrum gegaan om wat plantjes voor op het balkon te kopen. Aan het eind van de middag zijn we weer naar beneden gegaan. Vanwege Koninginnedag was er een extra happy hour. Het was zeer gezellig.

Groetjes en tot horens,
    Rien