Dode Zee en Rode Zee - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Stienke Jager - WaarBenJij.nu Dode Zee en Rode Zee - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Stienke Jager - WaarBenJij.nu

Dode Zee en Rode Zee

Door: Stienke

Blijf op de hoogte en volg Stienke

04 Mei 2010 | Jordanië, Akaba

Gisteren lag ik in de Dode Zee te dobberen, vandaag heb ik gesnorkeld in de Rode Zee. Twee -bijna decadente- dagen. Gisteren de middag doorgebracht in de Dead Sea Spa Resort. Het is zo sjiek als het klinkt: veel marmer, een lunchbuffet met de airco op koud, ligbedden met parasols en natuurlijk de dode zee. Het is een bijzondere ervaring om te dobberen in de Dode Zee. Het is net of je een strandbal onder je benen duwt. Ook nog maar even een moddermasker genomen, schijnt goed voor je huid te zijn.

Vandaag zijn we vanaf Amman naar Aqaba aan de Rode Zee gevlogen. Na de vlucht meteen door naar het Royal Jordanian Diving Centre. Daar ben ik met mijn eigen snorkelspullen te water gegaan. Er staat een pittig windje wat niet handig is voor het snorkelen. Later op de middag gaat de wind gelukkig liggen en kan ik relaxed genieten van de vissen en het koraal. Verder veel gelezen op mijn ligbed op het strand in de schaduw van een parasol. En toch ben ik rood geworden aan de rode zee...

Afgelegde reisroute: Amman-Allepo-Crac-Palmyra-Damascus-Bosra-Amman-Aqaba

  • 04 Mei 2010 - 21:20

    Jacqueline:

    He Stienke,
    Leuk om te lezen hoe je reis verloopt. Nog veel plezier de laatste dagen!
    groet,
    Jacq

  • 05 Mei 2010 - 18:26

    Marjolijn:

    Hoi Stienke,

    Het klinkt allemaal weer erg goed, dat reizen! Geniet nog de laatste dagen!

    groetjes
    Marjolijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stienke

Op 27 april 2014 ga ik weer op reis buiten Europa, dit keer met mijn jongste dochter. Onze bestemming is Turkije (Istanbul - Dalaman - Dalayan - Fethiye- Kaya Koyu- Oludeniz -Kas)

Actief sinds 28 Maart 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 13500

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 09 Mei 2014

Simit, zwemmen en oude stenen

22 April 2012 - 04 Mei 2012

Ayran en appelthee

24 April 2010 - 08 Mei 2010

Zandhappen in Syrië en Jordanië

19 April 2009 - 10 Mei 2009

Without my daughters

Landen bezocht: