Citadellen van Syrie - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Stienke Jager - WaarBenJij.nu Citadellen van Syrie - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Stienke Jager - WaarBenJij.nu

Citadellen van Syrie

Door: Stienke

Blijf op de hoogte en volg Stienke

29 April 2010 | Syrië, Damascus

Syrie is volgens mij het land van de citadellen. Elke stad heeft er een. Ik heb totnutoe al citadellen gezien in Amman (vooruit, dat ligt in Jordanie), in Aleppo en in Palmyra. En ik ben naar de citadel van Crac des Chevaliers geweest. Dat zijn maar liefst vier citadellen in nog geen week tijd...

Nou klinkt het missschien een beetje saai om telkens maar citadellen te bekijken, maar ze verschillen nogal van elkaar. Die van Palmyra is heel klein en ligt midden in de woestijn boven op een heuvel. Vanaf de heuvel heb je een mooie zonsondergang. Dat klinkt heel romantisch, maar als er 10 bussen vol toeristen worden uitgeladen op hetzelfde moment is de romantiek wel weg. Bovendien staat er een straffe wind en wordt je huid gezandstraald.

De citadel van Crac is er een uit een sprookje. Het is een gigantische burcht, gebouwd door de kruisvaarders. het is een gigantisch complex. Ook geschikt als filmdecor, want er werd een filmdecor opgebouwd.

De citadel van Allepo ligt midden in de stad en is mooi vervallen. Zo hebben ze allemaal wel wat. Ik ben benieuwd naar de volgende citadellen, die er komen...

Afgelegde reisroute: Amman-Allepo-Crac-Palmyra

Stienke

Op 27 april 2014 ga ik weer op reis buiten Europa, dit keer met mijn jongste dochter. Onze bestemming is Turkije (Istanbul - Dalaman - Dalayan - Fethiye- Kaya Koyu- Oludeniz -Kas)

Actief sinds 28 Maart 2009