De soukh van Aleppo - Reisverslag uit Aleppo, Syrië van Stienke Jager - WaarBenJij.nu De soukh van Aleppo - Reisverslag uit Aleppo, Syrië van Stienke Jager - WaarBenJij.nu

De soukh van Aleppo

Door: Stienke

Blijf op de hoogte en volg Stienke

29 April 2010 | Syrië, Aleppo

Vandaag gedwaald door de soukh (bazaar) van Aleppo. De overdekte bazaar is immens groot en zou groter moeten zijn dan de bazaar in Cairo. Het is bijna onmogelijk om er rond te lopen zonder "begeleiding". Voor je het weet, loopt er iemand naast je die een praatje aanknoopt om vervolgens je naar zijn winkeltje begeleiden.
Op deze manier ben ik in tal van winkeltjes terecht gekomen. Maar ja, ik was toch echt niet van plan om op mijn 1e dag in Syrie flink inkopen te gaan doen. Dus ik heb de zilveren kettinkjes, de zijden sjaals en olijfolie zeep nog maar even links laten liggen. Zelfs de Arabische Arnold Schwarzenegger kon mij niets verkopen. Ook best lastig om oorbellen te verkopen aan iemand die geen gaatjes in zijn oren heeft...
Hij wist wil een plek waar je goeie falafel kon krijgen, dat was wel handig. En zo loop je dus tussen de trouwjurken, afdeling glim-pakken en ondergoed via de kruidenbazaar naar de afdeling kebab en falafel. Voor elk wat wils.
Voor shoppen is er nog genoeg tijd, dus dat bewaar ik voor later. Voorlopig blijft het dus: kijken, kijken en niet kopen...
Afgelegde reisroute: Amsterdam - Amman - Aleppo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stienke

Op 27 april 2014 ga ik weer op reis buiten Europa, dit keer met mijn jongste dochter. Onze bestemming is Turkije (Istanbul - Dalaman - Dalayan - Fethiye- Kaya Koyu- Oludeniz -Kas)

Actief sinds 28 Maart 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 13511

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 09 Mei 2014

Simit, zwemmen en oude stenen

22 April 2012 - 04 Mei 2012

Ayran en appelthee

24 April 2010 - 08 Mei 2010

Zandhappen in Syrië en Jordanië

19 April 2009 - 10 Mei 2009

Without my daughters

Landen bezocht: