Weer thuis/terugblik - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Stienke Jager - WaarBenJij.nu Weer thuis/terugblik - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Stienke Jager - WaarBenJij.nu

Weer thuis/terugblik

Door: Stienke

Blijf op de hoogte en volg Stienke

13 Mei 2010 | Nederland, Eindhoven

De vakantie zit erop, ik ben weer terug in Nederland Het is grijs, koud en nat... Toch is het ook wel weer fijn om thuis te zijn.

Twee weken weg is kort, maar ik heb toch wel erg veel gezien in Syrië en Jordanië. En welk land vond je het mooist/leukst vragen veel mensen? Tja, Syrië heeft mooie, oude steden (Aleppo en Damascus). Dat heeft Jordanië niet: Amman is geen bijzondere stad, eerder saai en lelijk.

Oude stenen vind je in beide landen, maar ook daar wint Syrië met Krak des Chevaliers (prachtig kruisvaarderskasteel) en Palmyra (oude Romeinse stad). Petra is de topper van Jordanië, dat is een mooie combinatie van prachtige natuur én oude stenen.

Qua natuur heeft Jordanië nog meer te bieden met de Dode en Rode Zee en Wadi Rum, waar Lawrence of Arabia ook rond heeft getrokken.

In beide landen zijn de mensen bijzonder aardig en gastvrij en het eten is er prima, ook als je vegetariër bent!

Misschien dat vooral de combinatie van beide landen de reis zo leuk en afwisselend maakt...

Stienke

Op 27 april 2014 ga ik weer op reis buiten Europa, dit keer met mijn jongste dochter. Onze bestemming is Turkije (Istanbul - Dalaman - Dalayan - Fethiye- Kaya Koyu- Oludeniz -Kas)

Actief sinds 28 Maart 2009